2011. április 15., péntek

Alexis Jordan: Alexis Jordan

Előadó: Alexis Jordan
Album: Alexis Jordan
Megjelenés: 2011.02.25.
Műfaj: pop, dance-pop

01. Happiness
02. Good Girl
03. How You Like Me Now?
04. Say That
05. Love Mist
06. Habit
07. Hush Hush
08. High Road
09. Shout Shout
10. Laying Around
11. The Air That I Breathe

Miután kiszavazták az America's Got Talent-ből 2006-ban, jöttek a YouTube videók, nézők milliói, így hát a lemez szerződés is. Jay-Z és Stargate kezei alatt 2010 őszén megjelent a nagysikerű "Happiness", idén februárban pedig az énekesnő nevét viselő stúdió album.

Alexis Jordan elég rendesen hagyta magát beskatulyázni. 14 volt, amikor először megjelent a tévében. Az aranyos arcocskájával szerintem egyértelmű volt, kit gyártanak le majd az alapanyagokból. De az album zenéivel válik csak egyértelművé, hogy őt egy új tini sztárnak szánták. A 'jó kislány', ahogy második kislemeze is mondja. A Roc Nation ebből a szempontból nem túl képzelet gazdag... Se baj, majd kapunk egy 'Good Girl Gone Bad' című lemezt, aztán pedig már egyenes út vezet egy "S&M" kliphez...:)

A hangjával kapcsolatban meg kell hogy mondjam, kétes érzéseim vannak. Az AGT válogatóin jól teljesített, de az újabb élő fellépésein véleményem szerint a hangja pocsék. Ezek után nézegettem egy-kettőt a cover klipjei közül is, hogy eldöntsem melyik oldalra állok, de nem igazán segített. Még mindig furcsállom a saját véleményemet róla. Mert annak ellenére, hogy valamilyen szinten tehetségesnek tartom, mégis szinte mindegyik élő felvételét hallgatva, úgy érzem, sok helyen hamisan énekel. Sajnálom, végül is kritikusnak neveztem ki saját magamat, vagy mi. lol
Az album hemzseg a jó minőségű rágógumi daloktól. Élvezetes, eleven, egyben könnyed és tényleg jó minőségű. Kényelmes és kiszámítható - talán ez a két szó írja le a legjobban.

A "Happiness" fülbemászó és lendületes, szerintem bárkinek ajánlhatom - azoknak, akik még nem hallották volna. A "Good Girl" kicsit unalmas videó klipje nem dob nagyot. Jó, jó, de nem túl változatos így a felhozatal.

Az albumon végig lehet követni minden egyes számot azzal a megállapítással, hogy mindegyik ott van, ahol lennie kell. Vannak gyors, lassabb és lassú dalok. Gitároznak nekünk, meg fel is dobnak minket a electro-pop-club dalokkal. Mindegyik dalban elrejtettek valamit, ami magával ragad. Nehéz lenne hibát találni, olyan mint a Britney albumok, még a fénykorában. A "Hush Hush" teljes mértékben a "Happiness" másolata. Az első kislemez dal hatása szinte az egész albumon érződik, de én azt mondom, nem zavaró módon. Még a "Hush Hush" is jó így, ahogy van. Egyébként minden dal StarGate készített és a dalírók sem váltogatják egymást.

Leírnám mire bukkantam még, kijjebb tekintve. Alexisnek a legtöbb rajongója Ausztráliában, Nagy-Britanniában van, meg Írország népei vitték nagyon az albumot. Amerikát viszont eddig nem nagyon érdekelte a dolog, a wikipedián nem is írja az amerikai megjelenést, de azt kétlem, hogy ott ne jelent volna meg (de erről nem találtam forrást).

Nagyon örülök, hogy a rágó gumi kifejezés, nem csak nekem jutott eszembe, más kritikák is ezzel a kifejezéssel élnek. Azon viszont meglepődtem, hogy elég rossz kritikákat kapott az album. Meglepő számomra hogy ezek a kritikusok eredetiséget keresnek egy énekes lányban, aki tini sztárnak jelöltette magát. Majd jó pár év múlva a harmadik, negyedik albumnál majd én is keresem az eredetiséget. 

Ebben csak az a baj, hogy bár érződik, hogy állást foglaltam az ügyben, valahogy nekem most még azért nehéz elképzelnem, hogy lesz majd harmadik, negyedik album is. De majd meglátjuk! Az ilyen semmilyen stílusú emberekre lehet legjobban ráaggatni azt a stílust, amivel aztán majd el tudják adni őket. Az album szerintem nem mondható rossznak. Ha nem lenne ennyire gyár szaga az egész dolognak, még jobbat is kaphatna!

7/10 HOT!

hivatkozás: wikipedia - Alexis Jordan (album)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése